Sunday, November 16, 2008

免費試食


話說某日於萬寧買嘢,收銀阿姐找錢俾我時,跟手夾張紙仔,
唔使睇都知會係啲無乜用嘅coupon,就同阿姐講唔使喇!
一般情況下,啲阿姐都會收番,點知今次個阿姐好堅持,
仲話你要咗佢啦,正嘢嚟㗎!你講到咁,我邊好意思唔要。

之後睇下有幾正,原來係2張美心西餅coupon,
主角同樣係美心西餅新出嘅「天使蛋糕」:
第1張 - heading "免費試食", subhead "天使蛋糕切餅1件 (原價HK$19)"
第2張 - heading "$118", subhead "天使蛋糕現金優惠價 (原價HK$148)"

先講下前傳,「天使蛋糕」並唔係美心西餅始創,
佢嘅真身係Crunch Cake,美心西餅不過將佢大眾化,
尤其是改咗「天使蛋糕」呢個咁好嘅名,
呢期Crunch Cake咁hit, 美心西餅確實功不可沒。

美心西餅初推出「天使蛋糕」時,已經好想買件返嚟食下,
可惜一直都唔見散件裝。直至見到呢張coupon,先知已經有散件裝賣,
張coupon仲要大大隻字寫住 "免費試食",緊係想第一時間去試啦,
可惜最下面有句細字 "有效期由2008年11月12日至18日"。

幾日後,經過樓下間美心西餅,醒起呢張coupon,就入咗去換啦,
點知個姐仔話萬寧客戶要購物滿$30先換得,就覺得奇奇地喇!
跟住就同佢講,我咪已經喺萬寧購物滿$30囉!
之後姐仔話,係要喺呢度購物滿$30呀!我就呆一呆,
我再同佢講兼指俾佢睇呢張coupon上面大大隻字寫住 "免費試食" 喎!
姐仔跟住指住下面啲細字讀 "萬寧客戶憑券於美心西餅選購任何產品
淨價滿$30,即可免費獲贈天使蛋糕切餅1件。"

即時火起,我知唔關姐仔事,所以已經立刻走出去,
但係團火就好耐都熄唔到...
只怪自己太大意,見到大大隻字寫住 "免費試食",
就無留意啲T&C size嘅字,又中咗啲反宣傳計。

唔知幾時起,啲Marketing好鍾意搞啲咁嘅反宣傳,
以為有越多人入佢間舖,就越做多啲生意,
於是就樂此不彼咁出啲咁嘅coupon,
上面啲字就越寫越巧妙,用古惑嚟形容都不為過。

究竟啲Marketing有無諗過,我充滿期待咁入去排隊換件cake試食,
點知俾人局我要買$30嘢先有得試食件價值$19嘅cake,
正常人會有咩反應?你依家唔止賺唔到呢$30,
連我原本想用嘅$19都賺唔到,因為無發生呢件事的話,
我係好樂意用$19買件「天使蛋糕」嚟試下,
依家?多謝晒!你幫我慳番都唔知幾多個$19...

到依家都唔明,點解啲公司有咁多錢落Media,搞Branding,
偏偏又搞啲咁嘅反宣傳,無心益啲客,就唔好學人派coupon,
唔好下下都算到淨係你賺錢賺到盡先得㗎!
無coupon派無人會怪你,但係你派啲咁嘅反宣傳coupon,
只會令人對你公司反感,用幾多錢搞Branding都無補於事。

我無讀過Marketing都知道,顧客嘅忠誠度係每間公司嘅寶貴資產,
你咁做,無令顧客嘅忠誠度增加之餘,仲反而減少,
你為咗自以為會增加嘅短期利潤,得罪你嘅長期顧客!
做Marketing做到咁短視,都可謂香港特色之一!


後記:幾日後,想去買麵包做早餐,無去到樓下間美心西餅,
   反而捨近取遠咁去另一間麵包舖,行咁遠路就係為咗啖氣...
   後來同朋友講起呢件事,先發現我並不是唯一,
   原來各自都受過呢啲反宣傳,唔再幫襯只不過係基本步,
   其中有人嬲到要打上CS,都仲未下到啖氣!

   近日收到Crabtree & Evelyn寄嚟嘅郵件,
   內附幾張coupon,其中一張係免費換領Hand Cream 25ml,
   計起嚟大概價值$50,仲要有幾隻味俾你選擇,
   不枉我年中響你度使咁多錢。
   其實另外嘅coupon,都係啲買滿幾多送嘢嘅coupon,
   但係點解我無feel bad呢!因為啲coupon上面清清楚楚咁寫,
   我買都係心甘情願,你豪俾我,我會豪更多俾你,女人就係咁。
   請各Marketing向Crabtree & Evelyn好好學習!